اجرای ساخت پل معلق بابلسر به دوران قبل از جنگ جهانی دوم باز میگردد. در آن زمان مهندسهای آلمانی و سوئدی برای ساخت پلی بزرگ و زیبا در بابلسر آستین بالا زدند. این پل در آن زمان یکی از معروفترین پلهای ایران و منطقه به حساب میآمد. دیرینگی پل معلق بابلسر به ۱۳۱۳ خورشیدی باز میگردد. پلی که از آن صبحت میکنیم، اولین پل ماشینرو منطقه است. این پل با ۸۰ متر طول، ۸ متر عرض و ۱۶ متر ارتفاع، قسمت غربی بابلسر را به قسمت شرقی این شهر متصل میکند. پل معلق بابلسر پس از پایان ساخت به یکی از پرترددترین پلهای منطقه تبدیل شد. به همین دلیل مهندسهای سازنده این پل برای ساخت آن چیزی کموکسر نگذاشتند.
با این حال به دلیل ترددهای زیاد، پل معلق بابلسر چندین سال پیش آسیب دید. خوشبختانه این آسیب چندان جدی نبود و توسط مهندسهای ایرانی مرمت شد. این پل منظرهای زیبا دارد و قرار گرفتن آن در مسیری پرتردد، شرایطی مناسب برای گردشگری در آن فراهم کرده است. جالب است بدانید پل دیگری روی پل معلق بابلسر ساخته شده. این پل درواقع نقش تقویت استحکام پل قدیمی را ایفا میکند. در کنار ارتباط میان قسمتهای غربی و شرقی بابلسر، این پل ارتباط بین محمود آباد، فریدونکنار و بابلسر را فراهم کرده است. اهمیت پل معلق بابلسر و دیرینگی این پل باعث شد تا در ۱۳۸۶ به فهرست آثار ملی ایران راه پیدا کند. پس از ورود به بابلسر، باید رودخانهای که از این شهر میگذرد را به سمت دریا ادامه دهید تا به پل معلق برسید. اطراف این پل کافیشاپی در روی آبِ رودخانه خودنمایی میکند. در بهار و تابستان نیز شرایطی برای قایقسواری در این منطقه مهیاست.
آدرس: بابلسر، خیابان پاسداران
.
منبع: سفرزون | https://safarzon.com