آداب، رسوم و فرهنگ مازندران

آشنایی با رسوم و فرهنگ مردم مازندران

جاذبه‌های گردشگری مازندران

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مازندران

غذاهای محلی و سنتی مازندران

آشنایی با طرز تهیه غذاهای مازندرانی

شهرهای استان مازندران

آشنایی با شهرهای زیبای استان مازندران

سوغات و صنایع دستی مازندران

آشنایی با سوغاتی‌ها و صنایع دستی مازندران

بازارها و مراکزخرید مازندران

آشنایی با بازارها و مراکزخرید مازندران

مشاهیر و نام‌آوران مازندران

آشنایی با مشاهیر، مفاخر و نام‌آوران مازندران

زبان و گویش مردم مازندران

آشنایی با زبان و گویش دلنشین مازندرانی

سرگرمی‌های بومی مازندران

آشنایی با سرگرمی‌های بومی و محلی مازندران

لباس‌های محلی و سنتی مازندران

آشنایی با لباس‌های بومی و سنتی مازندران

اسامی و نام‌های مازندرانی

آشنایی با اسامی و نام‌های اصیل مازندران

ضرب المثل‌های بومی مازندرانی

آشنایی با ضرب‌المثل‌های بومی مازندرانی

حیاط وحش استان مازندران

آشنایی با حیات‌وحش زیبای استان مازندران

ساز و موسیقی محلی مازندران

آشنایی با موسیقی اصیل و فاخر مازندرانی

مراکز و ادارات دولتی مازندران

آدرس و شماره تلفن‌های ضروری

خبرنامه استان مازندران

سرخط جدیدترین اخبار مازندران

منابع

منابع تصاویر و مطالبی که به صورت بازنشر جهت ارتقای سطح دانش و اطلاعات عمومی بصورت رایگان قرار داده شده اند

قوانین

مجموعه ضوابط و قوانین استفاده کاربران و مخاطبان محترم

چه محصولاتی در بازارهای محلی مازندران عرضه می شود؟

« مازندران‌گردی »

بیراه نیست اگر بگوییم از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این بازارها عرضه می شود. هرچند این یک مثال است و در مثال جای مناقشه نیست اما به واقع نیز تمامی محصولاتی که فکرش را بکنید در این باراها ارائه می شود. محصولاتی ارگانیک که از قلب طبیعت آمده و بسیار سالم است.

محصولات کشاورزی پای ثابت این بازارها هستند؛ از سبزیجات معطر محلی تر و تازه گرفته تا میوه های درشت و آبدار و رسیده ای که رنگ هیچ گونه سم و مواد مضر شیمیایی را به خود ندیده و میتوان آن ها را صد درصد ارگانیک دانست. حتی فندق و بادام و گردوی تازه نیز به فصلش در این بازارهای محلی پیدا می شود.

اگر اهل خرید لبنیات تازه و مغذی هستید می توانید محصولات طبیعی و لبنیات تازه همچون دوغ و کره و پنیر و سرشیر را در این بازارهای محلی پیدا کنید که حاصل دسترنج دامداران شمالی است و خاصیت آن چندین برابر محصولات لبنی می باشد که در بازارهای عادی به فروش می رسد. عده ی زیادی از مردم محلی و بومی مناطق شمالی لب به محصولات بازاری نمی زنند چرا که به عقیده ی آن ها طعم واقعی لبنیات همان طعمی ست که از خوردن لبنیات تازه ی محلی می توان چشید.

انواع ترشیجات و مربا که حاصل هنر زنان خوش ذوق و کدبانوی محلی می باشد در بازارهای محلی به فروش می رسد. بنابراین اگر اهل خرید این خوشمزه جات هستید می توانید اقدام به خرید آن ها نماییید.

سبزیجاتی همچون کدو، بادمجان، باقلای تازه، زیتون و گیاهان دارویی در این بازارها به فروش می رسد. در واقع هر آنچه که شما بخواهید بهترین و سالم ترین نوعش را می توانید در بازارهای محلی مازندران پیدا کنید.

چنانچه در سفری که به مازندران داشته اید می خواهید برنج محلی خریداری کنید و به انواع با کیفیت آن دسترسی داشته باشید می توانید به فروشنده های معتمد که در بازارهای محلی اقدام به فروش برنج اعلای محلی می نمایند مراجعه کنید  و برنج خوش عطر و طعم محلی را خریداری کنید که با طبخ آن، تا هفت خانه آن طرف تر عطرآگین خواهد شد.

اگر اهل لوازم زینتی هستید می توانید صنایع دستی که هنر دست زنان محلی است را در بازارهای محلی خریداری کنید. با خرید تان نه تنها به چرخه ی اقتصادی تولید صنایع دستی در شمال کمک می کنید بلکه باعث ایجاد انگیزه و روحیه در زنان محلی برای ادامه دادن هر چه پر قدرت تر این مسیر خواهید شد و علاوه بر این ها یک یادگاری ارزشمند از منطقه ای که به آن سفر کرده اید در خانه تان خواهید داشت.

چنانچه به برخی از بازارهای محلی مازندران سر بزنید شاهد فروش دام زنده همچون گا و و گوسفند و اسب و مرغ و خروس خواهید بود که اغلب خریداران آن همان مردم محلی و بومی هستند.

.

منبع: https://shahrak-arash.com